Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
THE CHANGES IN THINKING AND REFLECTION IN ART THANKS TO WORLD WAR I
ČURDA, Bohuslav
Cílem předložené bakalářské práce je představit a analyzovat umění počátku 20. století v oblasti především střední Evropy, tak, aby bylo možno vyhodnotit, jak se psychicky složitá společenská situace před, během a po válce odrážela v umění, respektive, jak se měnilo uvažování lidí. Poukázáno bude na malířství, literaturu a navázáno i lehce na hudbu jednotlivých uměleckých stylů. Každý ze stylů, kam v této práci spadá expresionismus, kubismus, futurismus a dadaismus, líčí nějaký pohled na svět, čímž dojdeme k závěru, že za tím vším stojí člověk, respektive společnost. Dle mnou vybraných děl, která hýbala dobou a ovlivňovala směr umění, dojdeme nakonec k závěru, že tematika děl a z nich vyplývající pocity flexibilně udávala směr, kterým se Evropa řítila. Zprvu člověk dychtil po změně, jejíž spásu měla přivést válka, proto expresionismus často navazuje na šokující až strašidelné záležitosti ve spojení s kontrastními barvami. Následný kubismus se snaží odrazit matoucí výplody vědy, které nové technologie přinesly. Výsledkem je pak rozklad až destrukce dříve jasných věcí. Futurismus dále podpoří tuto myšlenku se zaměřením na radikální destrukci pomocí technologií a očekáváním dynamičtější a moderní budoucnosti ve smyslu technologizace. A vzniklý dadaismus během války už jen reflektuje násilí a snaží se ve svém groteskním umění rozbít staré hodnoty, jenž mají vést k ukončení války. Stejně tak ostatní umělecké směry si uvědomí ničivost moderního válčení a po válce se snaží ještě varovat před technologiemi nové války, či jen zpětně odráží hrůzné prožitky z války.
Evolution of Mykola Bazhan's poetry: from avant-garde to socialist realism (illustrated by his works of 1920s-30s).
Babak, Galyna ; Chlaňová, Tereza (vedoucí práce) ; Sverdan, Tetiana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena zejména na analýzu stylistické originality textů Mykoly Bažana 20.-30. let 20. století v kontextu koexistence dvou uměleckých a filozofických platforem: avantgardy a socialistického realismu. Vyznačený cíl předpokládá řešení následujících úkolů: prozkoumání korelace avantgardního a socrealistického paradigmatu ve vývoji základních poetických prostředků tvorby Mykoly Bažana, vymezení stylistické originality tvorby autora. Práce zahrnuje teoretickou část, ve které jsou definovány základnípojmy studia: "modernismus", "avantgarda", "socialistický realismus", td. V praktické části jsou nastíněny základní ideologické aspekty poezie Bažana různých období jeho tvorby a provedena stylistická analýza textů. Úvodní kapitola je věnována poměrně detailní analýze literárního procesu v Ukrajině na konci 19. a na začátku 20. století, zejména vývoji modernismu a avantgardy v ukrajinské literatuře. Na základě této analýzy je následně Bažanova tvorba začleněna do kontextu rozvoje literatury dvacátých a třicátých let. Hlavní část je zaměřena na rozbor konkrétních děl M. Bažana. V závěru je vyhodnocena jeho poetika a přínos pro ukrajinský literární proces první poloviny 20. století. Klíčová slova Mykola Bažan, modernismus, avantgarda, futurismus, symbolismus, socialistický realismus.
Lustry
SKAMENOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá tématem zátiší, především zátiší s jedním objektem. Nastíněn je vývoj zátiší v kontextu výtvarného umění od starověku po současnost. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií zátiší. Dále pak vývojem zátiší v období futurismu a metafyzické malby. Vše je doplněno příklady současných světových umělců. Teoretická část také obsahuje aplikaci tématu zátiší v hodinách výtvarné výchovy. V praktické části pak následuje vlastní zpracování zátiší a detailní postup zpracování.
Zvukové objekty v prostorové tvorbě na 1. stupni ZŠ
LUTOVSKÁ, Milada
Diplomová práce popisuje problematikou prolínání hudebního a výtvarného umění prostřednictvím tvorby zvukových objektů. Teoretická část se zabývá funkcí umění jako společné oblasti hudebního i výtvarného projevu. V jednotlivých kapitolách je postupně nastíněna podstata vizuálního a sluchového vnímání z pohledu psychologie a propojenost výtvarného a hudebního média v rámci vybraných epoch, jejichž východiskem jsou zvukové objekty ve výtvarném umění. Závěrečná kapitola se věnuje prostupování hudebního média do předmětu Výtvarná výchova. Projektová část pak prezentuje praktické vyústění tématu práce - předkládá metodicky zpracovaný soubor tvůrčích činností spojených s vytvářením zvukových objektů v rámci výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.